Sekreterin kişisel özellikleri

Sekreterin kişilik özellikleri nelerdir?

Sekreterlerin kişisel özellikleri; kararlı, sabırlı ve azimli olmak, sadık olmak, yüksek enerjiye sahip olmak, eleştiriye açık olmak, reaktif (tepkici) olmak yerine proaktif (etkici) olmak, empatiyle olaylara ve insanlara yaklaşmaktır.

Bir sekreterin olmazsa olmazı nedir?

Sekreterin en temel vasıflarının başında insan ilişkilerinin kuvvetli olması, öz disipline sahip olması gelmektedir. Sekreterin temel görevi, yöneticisinin yapmakla yükümlü olduğu işleri vaktinde ve tamamen bilgilendirme amaçlı yöneticisine hatırlatmasıdır.

Bir sekreter nasıl olmalı?

İyi bir sekreter olmak için uyulması gereken ilkeler;

  1. dikkatli, sorumluluk sahibi ve güvenilir olmak,
  2. gözlemci olmak, analiz ve sentez yapabilmek,
  3. kişisel ve çevresel farkındalığa sahip olmak,
  4. gelişime açık olmak,
  5. başarılı iletişim kurabiliyor olmak,
  6. işini gerçekten seviyor ve saygı duyuyor olmak,

Iyi bir sekreter soğukkanlı olmalı mıdır?

Sonuç olarak; ofis içerisinde güler yüzlü, zeki, alçakgönüllü, duygulu, saygılı, görgülü, kibar, içten, gerçekçi, soğukkanlı ve yardımsever olmalı ve bunun sonucunda da arkadaşlarıyla uyumlu bir iş birliği sergilemelidir.

Yönetici asistanının kişisel özellikleri nelerdir?

Başarılı bir yönetici asistanı aşağıdaki özelliklerin tümüne sahip olmalıdır.

  • İletişim becerilerinin yüksek olması
  • Kriz yönetimi yapabilme.
  • Hızlı not alabilme.
  • Güçlü bir hafızaya sahip olma.
  • Ofis bilgisayar programlarını iyi düzeyde kullanabilme.
  • Organizasyon konusunda beceri sahibi olma.

Feb 8, 2016

Sekreter çeşitleri nelerdir?

Bunlar: Yardımcı sekreter: Daktilo sekreter. Komple sekreter. Üst düzey yönetici sekreteri.

Sekreter nasıl tanımlanır?

Sekreter, bir şirket veya yönetici için temel büro, organizasyon ve ofis sorumluluklarını yerine getiren kişiye verilen mesleki unvandır. Sekreter, ofise gelen insanlara profesyonel bir karşılama sunarak iş imajını yansıtır.